Obróbka kół zębatych stożkowych
Wszystkie przekładnie są obliczane konstrukcyjnie i technologicznie. Zawsze proponowane jest rozwiązanie optymalne. Istnieje możliwość odtworzenia przekładni ze starego rysunku konstrukcyjnego, bądź z nawet poważnie uszkodzonego wzoru.
1. Przekładnie stożkowe i hipoidalne o krzywoliniowych zębach
Uzębienie nacinane jest następujących systemach:
- Gleason (zęby łukowe)
Zakres modułów 0,5 – 13 mm
Maksymalna średnica – 800 mm - Oerlikon (zęby epicykloidalne)
Zakres modułów 2-10 mm
Maksymalna średnica – 630 mm
2. Przekładnie stożkowe o prostoliniowych zębach
Uzębienie nacinane jest w systemie Coniflex – Comvoid
- Zakres modułów 1,5-10 mm
- Maksymalna średnica kół – 500 mm
3. Przekładnie stożkowe specjalne
- Maksymalna średnica koła pow. 600 mm, pon. 20 mm moduł mniejszy od 1 mm
- Kąt między osiami ≠ 90º.
Wszystkie płaskie i cienkie koła są hartowane pod prasą. Po obróbce cieplnej koło i zębnik są docierane, parowane oraz poddawane kontroli ostatecznej.